Het leven gaat zelden zoals je had bedacht dat het zou gaan. Het zijn meer hobbels dan een vlakke weg en meer bochten dan je nemen wilt. Als je hulp nodig hebt, zijn er zoveel mogelijkheden dat je door de bomen het bos niet ziet.

Bij Papyrus ben je aan het juiste adres voor een goed advies. Door onze lange ervaring met deze onderwerpen van de juridische kant van het leven kunnen wij je prima ondersteunen.

Dit geldt zeker voor zaken na dit leven zoals je eigen testament of dat van een geliefde die nu gemist wordt. Goede uitleg over wat er nu precies in het testament staat, is essentieel.

Als erfgenaam heb je niet alleen rechten maar zeker ook plichten. Deze zijn in de wet opgeschreven en daar heb jij je dan ook aan te houden. Veel mensen beseffen niet dat ze niet zomaar geld van de bankrekening mogen overschrijven, ook niet om facturen of bijvoorbeeld de huur van de woning die nog leeggemaakt moet worden, mogen betalen. Met de simpele handeling van één keer geld overschrijven heb je zomaar de erfenis, of nalatenschap zoals het officeel heet, aanvraagd. En kun je aansprakelijk zijn voor schulden als die er achteraf blijken te zijn.

Omdat wij veel contact hebben met advocaten, juristen, notarissen, mediators en bijvoorbeeld financieel adviseurs, weten wij wat de relevante informatie op elk juridisch gebied is. En met veel zaken kunnen wij je zelf vooruit helpen. Ook met erfrecht. Daar heb jij zeker voordeel van.

Papyrus adviseert je niet alleen over de eerste zaken die na een overlijden gelijk moeten gebeuren maar begeleidt je ook in de gesprekken met een notaris van jouw keuze. Na het verkrijgen van de verklaring van erfrecht start met je met het uitvoeren van alle taken. Praktische, zoals het uitzoeken en/of verdelen van spullen maar ook met de administratieve. Je moet als erfgenaam een goede administratie bijhouden. Omdat je straks belasting moet betalen over de gekregen erfenis. Maar ook omdat je verantwoording moet afleggen over de gehele nalatenschap, dus niet alleen het deel dat jij zelf krijgt. Je legt verantwoording af over alle uitgevoerde taken. Aan de andere erfgenamen, als die er zijn. En vaak ook nog aan de rechtbank, afhankelijk van de gekozen route. Daar komt best veel bij kijken. Wij kunnen je daarin goed begeleiden. Dit kan in de vorm van een paar informatieve gesprekken waarbij je “huiswerk” krijgt dat je daarna weer met ons bespreekt zodat we je door de stappen heen helpen. Maar ook door veel taken uit te besteden. Dat kan zijn aan de notaris, aan Papyrus, aan een administratiekantoor etc. Dat is helemaal afhankelijk van jouw situatie EN van het testament.

Zorgvuldigheid is het sleutelwoord. Papyrus doet eerst goed onderzoek naar alle feiten en omstandigheden voordat zij een advies uitbrengt. Je kunt je hiervoor aanmelden door contact met ons op te nemen via de gegevens op deze pagina, om hierbij kort je vraag te vermelden en daarbij te zetten dat je om vooradvies vraagt over dat onderwerp. Na het vooradvies – zie hiervoor het onderdeel het traject – bieden wij een daarvoor een aangepast traject aan.

Juist omdat wij weten hoe deze vragen het leven kunnen verlichten, nemen wij hiervoor echt de tijd om je van een goed advies te voorzien. Je kunt gerust even binnenlopen tijdens onze spreekuren. Voor dit korte gesprekje waarin we je van informatie over de mogelijkheden voor ondersteuning voorzien, betaal je eenmalig en vrijblijvend het bedrag van €25,00. Hiervoor hoef je geen afspraak te maken.

Je bent van harte welkom in onze winkel De Vraagbalie!