Bij Papyrus kun je als ondernemer voor jouw situatie juridisch advies krijgen. Papyrus kijkt altijd verder dan de gestelde vraag. Wij ondersteunen jou als ondernemer. Omdat het in jouw belang is, dat je buiten de vraag of het probleem waarvoor je bij ons komt, zo min mogelijk juridische procedures hoeft te starten. Nu en in de toekomst.

Dit doen wij door actief met je mee te denken. Als je de opdracht geeft om jouw advies te geven, worden je juridische documenten bekeken en waar nodig aangepast aan de nieuwste geldende regelgeving. Denk hierbij aan je overeenkomsten, je inkoop- en verkoopcontracten, arbeidsovereenkomsten, algemene voorwaarden, je website en je e-mailformat, etc. Papyrus geeft hier informatie over én legt uit waarom de aanpassing of vernieuwing nodig is. Daarna wordt waar nodig de nieuwe versie opgesteld. Zodat jij kunt doen waar je goed in bent, “ondernemen”.

Heb je een juridische procedure waar je hulp bij nodig hebt? Heb je een discussie over een factuur, wil je dat de ander zijn standpunt wijzigt of blijft een incassobureau maar duwen jouw kant op? Ook dan ben je bij ons aan het goede adres. Een juridische procedure kent voor ons geen geheimen. De procedure in eerste aanleg -zonder gang naar de rechter-, is voor ons dagelijks werk. Wij informeren je bij elke stap waarbij jij steeds de eindverantwoording houdt.

Papyrus voert namens jou de volledige -minnelijke- juridische procedure.

Wij stellen voor jou alle benodigde brieven en stukken op, houden je dossier bij en gaan waar mogelijk in overleg met de wederpartij.

Soms is toch een rechtszaak nodig. Dit kan zijn omdat de wederpartij jou een dagvaarding stuurt. Of omdat jij vindt dat dit de enige nog beschikbare manier is. In dat geval overleggen wij met jou wat de kosten daarvoor zijn. Hiervoor spreken we een uurtarief af en stellen we een duidelijke opdrachtbevestiging op.

Als jouw procedure ingewikkeld wordt, hebben wij door ons goede netwerk toegang tot relevante juridische regelgeving en waar nodig kunnen we jou direct koppelen aan een advocaat of een deurwaarder. Doordat wij tijdens de opdracht die jij ons gegeven hebt al heel veel (voor)werk hebben gedaan, heeft de advocaat minder tijd nodig. Wij stellen namelijk eerst jouw dossier samen en kunnen dit vlot aan de advocaat voorleggen. De advocaat kan hierdoor direct inhoudelijk aan de slag.

Bij Papyrus kun je altijd terecht, zelfs bij een al bestaand geschil met een wederpartij.

Als je al een advocaat of een jurist hebt voor je procedure, kan Papyrus nog steeds daarbij ondersteunen, zeker bij het verzamelen van de benodigde juridische informatie of het opstellen van documenten.

Omdat wij vrije keuze belangrijk vinden, heb jij de regie. Je kunt bij ons elke keer kiezen welke ondersteuning jij wilt en in welke vorm. Bij het geven van een uitvoerende opdracht aan Papyrus vragen wij jou om je uitdrukkelijke toestemming om namens jou te mogen handelen.

Dit zorgt ervoor dat Papyrus direct kan handelen als dat nodig is, wij kunnen informatie namens jou opvragen, mogen deze ook zien en bewaren en wij mogen dan namens jou de procedures bij de kantonrechter voeren.

De kosten voor onze werkzaamheden vind je hier.