Je hebt een vraag over een juridisch probleem. Ook als je een ingewikkeld probleem hebt, je niet zeker weet of je wel gelijk gaat krijgen terwijl je dat overduidelijk wel hebt of als je gewoon niet genoeg geld hebt om de kosten (in 1 keer) te betalen, wil jij weten waar je aan toe bent. Na een beetje rondvragen weet je dat je graag een goed advies wilt krijgen zodat je zelf duidelijkheid hebt over jouw vraag.
Waarom is Papyrus er voor particulieren?
In veel zaken is er, ondanks dat wij vinden dat de overheid dit wel zou moeten vergoeden, geen vergoeding mogelijk, ook niet bij de rechtsbijstandverzekering. Wij vinden dat iedereen recht heeft op goed juridisch advies. Dit is de reden dat de Vraagbalie is opgezet. De Vraagbalie is onze rechtswinkel waar iedereen een haalbaarheidsadvies kan krijgen voor een redelijke prijs.
Papyrus kan je helpen. In ieder geval door jouw vraag/probleem eens goed te bekijken.
Wij lezen alle stukken, gaan voor jou op onderzoek uit en doen eventueel extra navraag bij een specialist. Daarna schrijven we een onderbouwd advies. Meestal staat daar in dat je wel geholpen kunt worden. Dat kan zijn door Papyrus zelf of door een advocaat of een andere specialist. Als wij een derde inschakelen, is deze na de bestudering door Papyrus vaak wel bereid jouw zaak op zich te nemen terwijl jij “nee” te horen kreeg. Dit komt doordat wij veel ervaring hebben, ook met het samenvatten van een zaak voor de deskundigen.
Heel soms kan ook Papyrus geen juridische zaak voor je (laten) starten. Toch helpen we in die gevallen heel vaak wel de persoon die bij ons de aanvraag doet. Er zijn immers nog meer manieren om “problemen” op te lossen. En wij zetten ons daar echt voor in.
Als je eerst wilt overleggen met een van onze juristen dan kan dat altijd.
Kom langs bij het inloopspreekuur van onze rechtswinkel De Vraagbalie.
Wil je liever mailen? Dat kan natuurlijk ook. Stuur in dat geval een email naar administratie@stichtingpapyrus.net met als onderwerp: haalbaarheidsadvies.
Zet je naam, woonplaats en telefoonnummer erbij en wij nemen binnen twee werkdagen telefonisch contact met je op voor het maken van een afspraak. Je kunt tijdens dat gesprek bij de Vraagbalie je verhaal uitleggen, daar heb je ongeveer een kwartier de tijd voor. Eventueel kan dit via een telefonische afspraak. De jurist stelt je wat vragen en spreekt met je af wanneer je de e-mail met de uitkomst van het gesprek kunt verwachten. In die e-mail staat ook of wij je kunnen helpen.
Bij Papyrus weet je precies wat ons advies en onze inzet kost. Klik hier voor meer informatie over onze kosten.
Heb je nog vragen? Bezoek gerust onze rechtswinkel De Vraagbalie in Stadskanaal.
Of neem contact met ons op! Je bent van harte welkom.