Met alle regels die er in Nederland zijn, lijkt het net een doolhof. Hoe vindt je het juiste advies? En is dit dan een onafhankelijk advies? Want veel organisaties die je advies kunnen geven, krijgen subsidie van de gemeente. Zo niet Papyrus. Wij zijn geheel onafhankelijk omdat wij geen enkele subsidie ontvangen. Daarom kunnen wij je goed en eerlijk advies geven over je WMO aanvraag en / of je aanvraag bij jouw gemeente.

In de WMO zijn veel regels opgenomen die jouw gemeente moet uitvoeren van de regering. Dat dit niet altijd even soepel verloopt, heb je vast wel eens gehoord. Vaak kan het helpen als een adviseur samen met jou je vragen op papier zet, je helpt bij het invullen van de soms ingewikkelde aanvraagformulieren en je begeleidt naar gesprekken, al dan niet online.

Zo voorkom je ruis in de communicatie en weet jij waar je aan toe bent. Papyrus vertelt je ook wat je rechten en zeker ook je plichten zijn, want een WMO voorziening is geen vrijblijvende geldkraan. Je hebt nu eenmaal regels en die zijn er zodat heel veel mensen een beroep kunnen doen op hulp als ze die echt nodig hebben. Papyrus doet dan ook eigen onderzoek naar jouw hulpvraag. Zo weten wij heel goed wat jij vraagt en waarom je dat vraagt. En we kunnen dit dan weer aan de gemeente onder woorden brengen. De gemeente de juiste aanvraag en jij de juiste hulp.

In sommige zaken verwijzen we je naar een andere organisatie door als dat beter bij de vraag past. Of omdat die je (nog) beter kunnen helpen – met je aanvraag of gemeentezaken.

Heb je vragen of wil je weten waarmee Papyrus jou kan ondersteunen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via de gegevens op deze pagina.