Als ondernemer heb je dagelijks te maken met contracten, in de wet zijn dit de overeenkomsten. Die zijn er in veel verschillende vormen. Het ene contract is het andere niet. De meeste contracten tellen meerdere pagina ’s met veel kleine lettertjes die je meestal niet heel goed leest. En dat kan later, bij een probleem of geschil, nu net het ding zijn waardoor jij in de problemen komt. Of niet krijgt, waar je volgens jou wel recht op hebt.

De overeenkomst is, de term zegt het al, precies wat je samen als twee partijen (soms meer dan 2), overeen komt voorafgaand aan het zetten van je handtekening. Waar je het dus op het moment van ondertekenen over eens bent. Wat het vaakst vergeten wordt, is de clausule “wat te doen als we geen vriendjes meer zijn?”

En daarvoor komen de meeste ondernemers bij Papyrus. De vraag: ik heb een contract getekend maar nu wil ik wat anders, horen wij elke week. Tja, die kleine lettertjes.

Die heb je vast wel eens overgeslagen. Lees ik later wel. En dat dan gewoon vergeten. Totdat….

• je wilt opzeggen en in die ellenlange algemene voorwaarden ineens staat dat dit niet mag;
  • er een kalendermaand opzegtermijn is die je niet had gezien;
  • je klant wil opzeggen en jij vindt dat dit niet kan;
  • je leverancier ineens de stuksprijs verhoogt;
  • een werknemer minder uren wil werken en jij dat niet wilt;
  • je een boete moet betalen omdat je wat veranderd hebt;
  • de garantie blijkbaar niet van toepassing is op jouw situatie.

Erg vervelend, had je die lettertjes nu maar eerst gelezen voordat je je handtekening zette. Voortaan kun je dit voorkomen door vooraf advies aan Papyrus te vragen.

En je eigen bedrijfscontracten? Hoe zien die eruit? Heb jij kleine lettertjes waar je klanten niks van weten? Hoe communiceer je dat? En beschermen die lettertjes jouw bedrijf? Of jezelf en je privévermogen, als je (nog) geen BV hebt?

Als je echt lekker wilt slapen, laat je ons al je contracten nakijken. Tussen je klanten en jezelf. Maar ook tussen je leveranciers en jouw bedrijf. We kunnen je nu al vertellen dat al die lettertjes er wel degelijk toe doen. In ieder geval om er voor te zorgen dat jouw bedrijf goed beschermd is.

Je eigen overeenkomst kun je invullen met die dingen die voor jouw bedrijf belangrijk zijn. Zolang ze de wet volgen natuurlijk. Want ook al kun je er alles inzetten, als de rechter er naar kijkt, kan dat nog wel eens voor verrassingen zorgen. Het is daarom heel erg belangrijk dat jouw eigen overeenkomst én de wet volgt maar zeker ook die zaken mogelijk maakt die voor jou belangrijk zijn. Papyrus kan je hierbij uitstekend informeren en adviseren. Afhankelijk van het doel kies je de adviesvorm van Papyrus die het beste bij jouw vraag past.

Als je met Papyrus een adviestraject afspreekt, maken we niet alleen jouw (nieuwe) overeenkomst(en) maar we vertellen je er veel over. Je krijgt van ons gevraagd én ongevraagd advies. Tijdens dat adviestraject kun je ook te tekenen contracten en overeenkomsten éérst door ons laten lezen en laten beoordelen. Zodat jij niet meer voor verrassingen komt te staan.

Heb je op dit een probleem met een contract? Ook dan kunnen wij je helpen. Kijk even op onze kostenpagina zodat je weet wat je kunt verwachten. Het makkelijkst is het als je het contract op de mail zet met je vraag erbij en je contactgegevens. Je krijgt binnen twee werkdagen in ieder geval een antwoord op de vraag of wij je zouden kunnen helpen. Heeft het spoed? Eerst mailen, uurtje wachten en ons dan even bellen. Appen mag ook: 06-16279807.

Kijk even bij kosten ondernemers om te zien wat je kunt verwachten.

Als je eerst wilt overleggen met een van onze consulenten kan dat ook. Stuur in dat geval een e-mail naar administratie@stichtingpapyrus.net met als onderwerp: Vooradvies of neem contact op via de gegevens op deze pagina.

Zet je naam, woonplaats en telefoonnummer erbij en wij nemen binnen twee werkdagen telefonisch contact met je op.