Ben je eigen baas? Heb je onbetaalde facturen die nog niet door jouw klanten zijn betaald?

Hoe werken wij?

Stichting Papyrus helpt haar klanten bij het betaald krijgen van onbetaalde facturen. Anders dan een “normaal” incassobureau gaan wij als zijnde jou op basis van de getekende volmacht bij jouw debiteur vragen naar de reden voor het niet betalen. Vaak is de factuur op een stapel beland of vanwege een laag banksaldo even doorgeschoven en vergeten. Wij sturen dan de factuur nogmaals toe en deze wordt dan betaald.

Heb je zelf al een herinnering gestuurd en is er nog niet betaald? Dan is er vaak wat aan de hand bij je debiteur. Dit kan zijn dat ze niet tevreden zijn over wat er geleverd is. Maar vaker heeft diegene zelf ook openstaande onbetaalde facturen. En zonder dat die betaald worden, is het betalen van jouw factuur niet mogelijk. Wij gaan diegene dan ook helpen om dat openstaande geld te innen, met als voorwaarde dat jouw factuur als eerste betaald wordt zodra er geld binnenkomt.

Als er uiteindelijk helemaal niet betaald wordt of jouw debiteur ronduit weigert om de factuur te betalen, staat de weg naar de deurwaarder open. Wij kunnen in dat geval doorverwijzen naar partijen die het dossier van ons overnemen. Zo heb je een goede kans om het geld te ontvangen. Je hebt immers wel geleverd!

Wij doen ons best om beide partijen zo goed mogelijk te helpen. Immers, je wilt je klant niet kwijt. Investeren in een goede klantrelatie is, zeker in deze onzekere tijden, heel belangrijk. Onze manier van werken is vriendelijk naar de andere partij, maar niet vrijblijvend.

Een – structurele – oplossing dient altijd het eindresultaat te zijn.

Wat zijn de kosten?

Ondanks dat stichting Papyrus een ideële achtergrond heeft, hebben wij natuurlijk ook kosten. Het incassotraject is daarom niet gratis.

Afhankelijk van de hoeveelheid onbetaalde facturen die je door ons wilt laten innen, berekenen wij hiervoor een afhandelingsbedrag.

De kosten voor het incasseren van de factuur worden waar mogelijk in rekening gebracht bij de debiteur zodat die kosten door de debiteur worden betaald. Hier zijn wettelijke regels voor. In het minnelijke traject worden de te innen bedragen en berekende incassokosten niet door de debiteur aan Papyrus betaald maar direct aan jou als klant. De door ons berekende kosten dienen voorafgaand aan het contact met jouw debiteur aan ons betaald te zijn door middel van de declaratie die jij van ons toegestuurd krijgt.

Traject bij de deurwaarder

Als wij het incassotraject overhevelen naar de deurwaarder, zal de deurwaarder precies vertellen welke kosten er aan verbonden zijn. Op elk onderdeel van het traject bij de deurwaarder geef je telkens akkoord of je kunt bij de volgende stap besluiten om niet verder te gaan met het traject bij de deurwaarder. Dat staat je altijd vrij.

En omdat een gerechtelijk incassotraject net even anders is dan het minnelijke traject kan Papyrus jou daarbij ook begeleiden als je dat prettig vindt. Je krijgt dan bij elke stap uitleg en eventueel ondersteuning in de correspondentie naar de deurwaarder.

Voor een traject bij de deurwaarder zal deze altijd om een voorschot vragen voor het voldoen van de kosten die nodig zijn om een gerechtelijke procedure op te starten. Bij dit traject betaalt de debiteur altijd aan de deurwaarder. Na ontvangst van een (deel)betaling zal de deurwaarder je daarvan op de hoogte brengen. Aan het einde van een traject maakt de deurwaarder de eindafrekening op. Afhankelijk van de uitkomst van het traject, ontvang je het door de debiteur betaalde bedrag minus de gemaakte kosten in dit traject. In enkele gevallen is het niet mogelijk om van de debiteur de betaling te krijgen. Dan kan het zijn dat de deurwaarder jou een factuur voor de gemaakte kosten stuurt minus het door jou betaalde voorschot. In dat geval moet je het restbedrag bijbetalen aan de deurwaarder. Dat zou heel vervelend zijn en dat wil je eigenlijk wel voorkomen. De beste reden om Papyrus vooraf je contracten en overeenkomsten na te laten kijken!

Als je meer informatie wilt of als je wilt weten hoe je bij ons jouw onbetaalde facturen kunt indienen, neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.
Het mailadres hiervoor is administratie@stichtingpapyrus.net